donderdag 28 juli - boottocht naar Amalfi en Positano

28 juli 2016 - Sorrento, Italië

We hadden voor vandaag ren bootdagje gepland. Na de inspanning van gisteren een relaxed dagje op het water. We moesten om 8.20 klaarstaan in Sorrento dus de eerste trein vanaf Piano de Sorrento genomen en ergens bij een koffietentje op z'n Italiaans koffietje genomen. Met een shuttle werden we naar de haven gebracht, daar op de boot. We hadden mooi plekje in de punt en de boottocht kon beginnnen. Wel even wat anders dan de spannende busrit van gisteren heerlijk ontspannen. Vanaf het water ook fantastich om de kust strek te bewonderen,  voeren van de Golf van Napels naar de Golf van Amalfi langs Capri en de Li Galli eilandjes. deze eilandjes aijn ook van de danser Nurejev geweest en nu bleek dat het Hilton zijn huis tot luxe appartement heeft omgebouwd ( € 4.000,00 per nacht). We stopten in Amalfi en daar had we een paar uur tijd voor sightseeing. Daarna naar Positano en ook eer de gelegenheid om rond te lopen. Had voor ons wel iets korter gemogen maar het was w heerlijk relaxed, toen de boottocht terug naar de haven. Rond 19.00 uur waren we terug en nog lekker rondgelopen in Sorrento. Eindelijk een leuk zonnehoedje gevonden. We zijn door de achteraf steegjes gaan lopen en kwamen bij een leuk restaurantje uit waar we heerlijk gegeten hebben, lieve eigenaresse. Terug in de trein nog gekletst met 2 NL meisjes van 18 die met eurorail aan het rondreizen waren.