Maandag 1 augustus - Rome

1 augustus 2016 - Rome, Italië

voor vandaag een programmatje gemaakt zodat we in ieder geval de highlights van Rome zouden zien. Een beetje logisch i ngedeeld zodat het voor iedereen te doen zou zijn. gisteren al de kaartjes voor bus en metro bij de receptie gekocht. Een bus stopte voor de camping en een paar haltes naar de metrolijn. We zaten om uur of 8 in de bus en warn snel in hartje Rome. Nog niet ontbeten want leek ons leuk om als 'echte Italianen' ontbijtje in een van de vele coffeshopjes te gebruiken, al staande aan de bar. Daarna naar St.Pietersplein gelopen, de rij om in de Basiliek te kijken was al heel lang dus we zijn niet binnen geweest, het plein en de omgeving zelf waren al indrukwekkend genoeg. Beetje rondgelopen en de metro genomen naar het Colosseum daar toch maar gezwicht voor een van de vele aanbiedingen die je om de oren krijgt zodra je de metro uitstapt ( bij alle bezienswaardigheden)Tickets gekocht incl gids voor het colosseum zodat we niet in de 2 uur durende rij hoefden. Dit ging wel prima en ook leuk om een gids te hebben die veel kom vertellen. Incl was ook het Roma Palace en ook weer met een gids die veel leuke details wist te vertellen, al met al zo'n 2 uur daar rondgelopen. Daarna een winkeltje gezocht om wat brood en beleg en water te kopen om dit rustig in Villa borghese op te eten en uit te rusten. Het was intussen natuurlijk bloedheet. Heerlijk in het park gezeten en vanaf daar naar ode Spaanse Trappen gelopen, die waren in restauratie jammer genoeg maar stonden ok vol in de zon nu dus was toch niet zo handig daar nu te gaan zitten. Vanaf daar was niet zo ver naar Trevi fontein, dit vonden we alemaal ook heelleu, het was er vreselijk druk maar dat mocht de pret niet drukken. Daar lekker ijsje gekocht en heerlijk in de schaduw gezeten. Alles nu gezien wat op deplanning stond dus we komden wat gaan rondslentern en straatartiesten bekijken eni evt souveniers kopen. koen was onder de indruk van een straatartiest met verfbussen en heeft een mooi kunstwerk van colosseum gekocht, ter plekke gemaakt heel leuk. Lekker terrasje gezoch en even geborreld en later op een ander terrasje een pizzadiner. Maar weer eens een metro station gezocht om weer richting de camping te gaan. Bij eindstationi aangrkomen bleek de laatste bus naar de camping om 21.00 te zijn geweest en we waren en om 21.30,helemaal niet nagekeken op de heenweg. Er was een shuttle service van een andere camping en die chauffeur bood aan om ons voor €10,00 op en neer te brengen als we wilden wachten, geen probleem. Dus uiteindelijk toch nog makkelijk thuisgekomen, na al dat lopen de hele dag zag een wandeling naar de cmaling er niet heel aantrekkelijk uit:)'.

Bij de cadmping bleek onze leuke lampion feestverlichting deels gesloopt, van onze buren hoorden