Donderdag 21 juli - naar het uiterste puntje in'de hak'

21 juli 2016 - Santa Maria di Leuca, Italië

Vanochtend rustig aan gedaan, eerst lekker gezwommen in het heerlijke zwembad. We hadden het bad helemaal voor ons alleen heerlijk. Zo traditioneel Italiaans het restaurant was zo hip was het zwembad , kon zo een hippe club zijn. Nog even onder de buitendouche en de boel ingepakt en daar gingen we weer. We hoefden maar €12 pp af te rekenen voor al die hapjes en drankjes gisteren, we hadden geen idee en bij het afrekenen boden de meisjes nog aan om van alles van het ontbijtbuffet te pakken, echt zo'n lieve mensen daar.

We pakten de kustroute omdat dit een prachtige route zou moeten zijn. Dit gedeelte van de kustroute wordt blijkbaar veel voor reclamespots gebruikt voor nieuwe automerken. Het was ook een prachtige weg. Overhangende kliffenover een prachtig blauwe zee en bij iedere bocht was het uitzicht geweldig. Na een uur kwamen we aan inSanta Maria di Lueca, het uiterste puntje van de hak, toch wel heel speciaal. Het is een redelijke gewone badplaats maar zo bijzondere plek. Een grote vuurtoren staat op de punt waarvandaan een prachtig uitzicht op de baai. We vonden een camperplaats waar we maar gelijk overnachten zodat we hier nog even kunnen rondkijken.we hadden een bootexcursie geboekt. Leuke kleine boot met klein groepje mensen, die gaan hier af en aan. Je vaart dan eigenlijk door 2 zeeen,, de adriatische en om de klif heen de Ionische zee, heel apart. Je kwamen langs en in de grotten waar mogelijk en bij een bepaalde grot kun je eruit springen om te snorkelen door een van de grotten, een smalle en lage grot. Het water is zo helder dat je helemaal tot de bodem kunt kijken echt heel gaaf. Lekker nog wat gespetterd daar vanaf de boot een leuke en frisse tocht.

Bij de camper later nog wat gerommeld en met de fiets het plaatsje wat bekeken, bij een leuke strandtent genoten van het uitzicht op de baai en vuurtoren en rustig bij de camper gegeten.