Woensdag 20 juli - culturele dag

20 juli 2016 - Otranto, Italië

Weer heerlijk wakker worden met het geluid van de zee, stralende zon en strakblauwe lucht. Dan wil je toch meteen uit bed. Eerst kopje thee en krantje en daarna een lekkere stranwandelimg in bikini want het is al warm een frisse duik in zee en douche. Frits bakt een eitje en nog genieten van een ontbijt aan zee. Dan vertrekken we om naar Lecce te gaan.Bij het afrekenen van de camperplaats vroeg die mevrouw of ik een pot olijven wilde kopen maar was zo'n enorme pot leek me niet handig , gaf ze een bekertje mee, zo lief.

We maakten een stop in Ostuni, een prachtig wit stadje boven op een berg en ook weer heerlijk om doorheen te wandelen, ieder steegje is weer een verrassing wat je te zien krijgt. na een kopje koffie rijden we door naar Lecce. Bedoeling was eigenlijk om vannacht in Lecce te overnachten en einde van de middag en avond door Lecce te lopen.We besloten de middag in Lecce te kijken want we zouden er al rond 12.00 uur zijn. Camper geparkeerd en fietsen eraf zodat we lekker de stad met de fiets konden bekijken. Lecce is een soort klein Florence en echt prachtig met al dat Barok. Mooie straatjes, gevels, Duomo's etc. Uitgebreid een lunch gebruikt en einde van de middag reden we door naar Otranto. Daar vonden we een leuke agriturismo een b&b met een paar camperplaatsen. Een hele verrassing want we staan in een olijfboomgaard. De b&b heeft een prachtig zwembad, een soort tropische oase en op de camperplek is een lekkere buitendouche. We zijn de enige op de camperplaats dus geweldig. 'S avonds nog even naar Otranto gefietst, dat is vlakbij ook weer een uniek stadje met prachtige steegjes, daar nog lekker op een terrasje gezeten en mensen gekeken waarna we bij de b&b op terras nog een klein hapje te eten vroegen. De 'mama' van de b&b ging echter helemaal 'los' en de hapjes bleven maar komen, wel lekker trouwens. Op een gegeven moment ging de fontein aan en de (TL) buitenverlichting, de inrichting met zware okergele en donkerrode tafelkleden en alle pracht en praal van beelden als in een Italiaanse film, helemaal leuk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl