Maandag 25 juli - fietsen naar de Verlosser

11 juli 2016 - Maratea, Italië

een fiestritje naar 'Statue del Redentore' het beeld van De Verlosser, leek ons wel wat voor vandaag. We hadden even gekeken en het leek ons wel te doen, wel beetje vroeg op de fiets anders wordt het te warm. Redelijk stijle klim al meteen vanaf de camping, eerst nog even uitgechecked of we bij later op de dag bij een bepaalde baaai zouden kunnen komen met gewone fiets, dat leek ons wel leuk. Dat zag er niet te moeilijk uit. Maar nu verdeer naar Maratea en naar het beeld. dit 21 meter hoge beeld uit marmer staat hoog op een berg bij Maratea en je waant je even in Rio. Eerst naar Maratea gefietst en koffie gedronken, daarna stadje verder gaan verkennen en daarna de tocht naar het beeld, stukjes zware klime maar prachtig uitzicht dus dat vergeet je snel, vooral ook de aangelegde weg er naartoe was indrukwekkend, boven aangekomen moesten we op de trappen nog even fiets op de nek nemen maar we hebben het gered. Enkele italianen vonden het een 'bravo' waard en er werden over en weer foto's gemaakt heel grappig.

De tocht naar beneden was natuurlijk wat relaxter. Bij camping lunchen en onder de douche en naar de baai gefietsr. Daar lekkere ligstoelen en parasol gehuurd en snorkels van koen weer meegenomen. Het was een prachtig plekje en leukmom te snorkelen. Plan was daar tot in de avond te blijven en hapje te eten maar om uur of 18.00 begom het te regenen en werd de boel daar opgebroken, ons lesje in Vieste wel geleerd en maar snel naar camper terugefietsts, net nog drijfnat geworden. Na een douche toen maar in restaurant campimg lekker gaan eten incl kinderdisco