Maandag 11 juli - reisdag naar Ferrara

11 juli 2016 - Ferrara, Italië

we vertroken niet te laat want we wilden nog naar het plaatsje Merano. Dat kennen we alleen van de musical Chess. Een mooi stadje echt een kuur ort. Een parkeerplaats zoeken met een camper blijkt nogal een uitdaging in een stad. De grote P was vol en na wat rondrijden ergens langs de kant in een vak kunnen zetten. Een man die daar bij een werkplaats werkte gaf aan dat je daar gratis kon staan. Was een beetje een vaag type en volgens Frits zo iemand die meteen zijn foute vrienden gaat bellen zodra win uit beeld zijn envervolgens onze camper leegroven :). Bij het afsluiten van de camper kwam er nog een zwerver uitgebreid zijn verhaal doen dus het vertrouwen was inmiddels tot het nulpunt. De fietsen vd camper gehaald en eerst maar eens een blokje om terug naar de camper maar geen zwervers en andere criminelen te zien dus gokken maar dat het goed ging komen. Leuk stadje Merano om doorheen te fietsen, een stuk langs een snelstromendee rivier die dwars door de plaats loopt en langs winkelstraatjes. ergens een terrasstop gemaakt en weer terug naar de camper ( die nog helemaal in tact was...).

Vanaf daar  richting Ferraro gereden waar we rond uur of 17.00 uur aankwamen bij een municipale vlakbij de stad. Prima plekje onder de bomen, dat was ook wel nodig want we dreven inmiddels de camper uit. Eerst een verkoelende douche en biertje en lekker luieren bij de camper. De fietsen gepakt en rustig naar het stadje gefietsts. Hele mooie vestigingstad met alleen maar mooie kasteel achtige gebouwen en soort keienstraatjes. Winkels waren inmiddels gesloten maar gewoon leuk om te fietsen. Een gaaf restaurant gevonden waar we heerlijk gegeten hebben. Op terugweg nog enigszins verdwaald omdat we het hele fietspad op de stadsmuur waren gevolgd en dus veel te ver al waren, langs een soort snelweg weer de weg teruggevonden. Nog tot laat bij de camper gezeten want was drukkend warm. Lang leve de ventilator die we mee hebben genomen waardoor we redelijk konden slapen.